SHOEKRAN - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Martin - WaarBenJij.nu SHOEKRAN - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Martin - WaarBenJij.nu

SHOEKRAN

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Martin

09 Oktober 2007 | Soedan, Khartoem

BEDANKT, SHOEKRAN, DANKE SCHON, THANK YOU

De laatste uurtjes Soedan zijn aangebroken, haast niet te geloven dat het woensdag om 15.00 uur erop zit, op dat tijdstip zetten wij weer voet op Nederlandse bodem en zit UNMIS erop voor lichting 3.1.


JARIG

Op de valreep hadden we nog een klein feestje want onze “lange” Richard (van de natte voeten) had op de 6e de memorabele leeftijd van xxxx bereikt.
De gastheren van SHAMLO1 hadden heerlijke verjaardagstaart aangeboden, die broederlijk na het lang zal ze leven, door alle aanwezigen soldaat gemaakt werd.
Het is trouwens wel grappig want we kunnen met de uitbaters gewoon “local language” spreken ze komen namelijk uit Zuid-Afrika.
Mocht u ooit in Khartoum moeten bivakkeren SHAMLO1 is een aanrader.


INDRUK

Zes maanden in Soedan zijn een verrijking voor mij geweest. Het was voor het eerst dat ik echt, Tunesië op vakantie kan je hier niet onder scharen, in Afrika was en het genoegen had om in Kauda te leven en werken.
Het van dichtbij beleven van het dagelijkse leven in al zijn gradaties hebben bij mij een diepe indruk achtergelaten.
Hier in Khartoum mis ik de Nuba Mountains met al zijn pracht en zijn bewoners en natuurlijk niet te vergeten alle hulpverleners die op hun manier een steentje bijdragen aan een duurzame vrede in menswaardigere omstandigheden.
Maar ook Khartoum heeft wel iets, een Afrikaanse metropool die dag en nacht leeft.
Ik weet nog de eerste indruk die ik had toen ik in april uit het vliegtuig stapte en nu na 6 maanden kijk ik heel anders naar zo een stad en zie Luxe in een heleboel dingen die maanden geleden helemaal niets leken.
Een supermarkt, licht op straat, restaurants met service en bestek, huizen en toch die toekels, eten met je vingers en de duisternis waren ook wel iets waar je verliefd op kan worden.
Zo heerlijk genieten van de natuur niet vervuild door industrie, verkeer of gewoon door de mensen, zulke plekjes bestaan nog!!!


KLEDING & SPEELGOED

Mij zal ook altijd bijblijven het uitdelen van speelgoed en kleding zowel bij het IDP camp, bij het ziekenhuis in Lwere, bij de patientjes bij Dr Khalid, of gewoon aan kindertjes onderweg..
Ik wil iedereen bedanken die het mogelijk heeft gemaakt dat ik al deze goederen kon uitdelen en dat ik de vreugde heb mogen zien in de ogen van kinderen en volwassenen.
Vreugde over het krijgen van kleding of speelgoed dat bij ons vaak een roemloze weg vindt naar de vuilnisbak, kledingcontainer of spullenhulp en dat doen wij meestal zonder erbij na te denken.
Ik hoop dat alle gulle gevers iets hebben kunnen voelen van die ontvangen vreugde, uit de verslagen en foto’s.
BEDANKT gulle gevers.


HULP

Ook een woord van dank naar alle mensen die mijn website gelezen hebben, reacties geplaatst hebben, regelmatig op de msn waren, kaartjes en de voedingspakketjes gestuurd hebben.
Een collega, uit hogere sferen, in het bijzonder die elke week trouw een ansichtkaartje naar mij gestuurd heeft, ik ben sommigen nog aan het ontcijferen.
BEDANKT iedereen die meegeleefd heeft.

Als ik iemand vergeten ben om te bedanken, dan alsnog bij dezen.
Ook wil ik mijn collega’s en lichtingsgenoten bedanken voor de vele gezellige uren die we gezamenlijk hebben door gebracht hier in het verre Khartoum.
BEDANKT allemaal.


BUD

En dan mijn BUD, schertsend roep ik altijd hè Bud Bud, maar ik kan zeggen dat het een heel prettige samenwerking is geweest en ik veel van hem geleerd heb. Daarom ben ik blij dat RON mijn BUD was.

Ik kan me niet herinneren dat er 1 dag is geweest dat we niet gelachen hebben, want ons motto was.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Ook op een ander vlak hadden we een ijzersterke instelling die we vaak toegepast hebben in de team-site en de omgang met mensen vanuit alle windrichtingen.

Ergert u niet verbaasd u slechts.

Ik kan terug kijken op een enorme goede ervaring, met alle facetten die een goede “relatie” moet hebben.

BUD BEDANKT JE BUD

JA PA


De papiermolen van de VN hebben we overleefd en alle handtekeningen hebben we verzameld.
We hebben onze tickets gekregen en het aftellen is begonnen nog 39 uur.


Vanuit Khartoum
Soedan
Groet ik jullie allen
Masalaama
Martin

  • 09 Oktober 2007 - 05:40

    Daniël Loos:

    Hey pa,

    Nu zit het er echt bijna op, we kunnen haast niet wachten totdat we op schiphol staan om je onze armen te sluiten.

    Missen dat hebben we je zeker gedaan, even mijn pa bellen om advies te vragen was er niet bij nu kan ik mijn pa bijna weer bellen als in een wijze raad nodig heb.

    We zien je snel op schiphol.

    Dikke kus Daan, Kir en Sam.


  • 09 Oktober 2007 - 06:42

    Adie & Stef:

    Het is mooi geweest, een goede reis en welkom thuis.
    We zullen je mooie verhalen en foto's wel missen. Nu alvast bedankt voor je inzet zowel voor de VN als je mooie stukjes, ook wij zijn rijker met je ervaringen, waarvoor onze dank.
    Martin tot ziens

  • 09 Oktober 2007 - 12:28

    JandvdS:

    Martin,
    goeie reis, veilig voet aan wal zetten en daarna genieten van vrije tijd met al je naasten .....
    We zien je wel weer in SSB.
    Jan en Ingrid dvd S

  • 09 Oktober 2007 - 20:09

    Hier Purmerend:

    hey martin een goede reis terug en ik (wij) zullen je berichtjes missen groedjes fam evers v zeeland

  • 10 Oktober 2007 - 14:44

    Frans& Loes:

    nou Martin welkom thuis . terug in Soest een hele ervaring en veel vrienden rijker . mooi om op terug te kijken groetjes Frans & Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Soedan, Khartoem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2008

Laatste Bericht

09 Oktober 2007

SHOEKRAN

04 Oktober 2007

HOTEL SHAMLO1 KHARTOUM

23 September 2007

De klompen aan de wilgen

14 September 2007

AFSCHEID KOMT DICHTERBIJ
Martin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 163353

Voorgaande reizen:

25 Januari 2011 - 27 Juli 2011

Soedan 2011

10 April 2007 - 10 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: